Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του σχολείου μας
Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων η 4η Απριλίου
Μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), ορίζεται και καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους, η οποία θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας οι μαθήτριες και οι μαθητές έλαβαν μέρος σε δράσεις όπου και υλοποίησαν
με αγάπη και σε σεβασμό!!!
Ζωγραφιές μαθητών για την ημέρα φιλοζωίας Ε2
ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ
ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΛΗΓΗ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Χρόνια και επώδυνη πληγή είναι τα αδέσποτα ζώα στην Ελλάδα, με τον αριθμό τους να
«αγγίζει» πλέον τα τρία εκατομμύρια και, δυστυχώς, να οδεύει προς τα τέσσερα. Ο αριθμός της ροής των νέων αδέσποτων καθημερινά στην Ελλάδα «αυξάνει αλματωδώς», λέει χαρακτηριστικά στο
ΕΘΝΟΣ η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Νέμεσις για τα ζώα, Νατάσα Μπομπολάκη.
Μάλιστα δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή για τα αδέσποτα ζώα στην Ελλάδα από το κράτος. Έτσι η φιλοζωική κοινότητα εδώ και περίπου τρία- τέσσερα χρόνια έχει στα χέρια της έναν αριθμό αδέσποτων σκύλων και γατών που αγγίζει τα τρία εκατομμύρια ζώα. Ο αριθμός αυτός επιβεβαιώθηκε επίσημα το 2022 από μελέτη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης όπως μας αναφέρει η κυρία
Μπομπολάκη. Δηλαδή επίσημη καταγραφή αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο από το Α.Π.Θ.
«Τα αδέσποτα ζώα αυξάνονται καθημερινά και αυτό προέρχεται από τις εγκαταλείψεις είτε κυνηγόσκυλων είτε ποιμενικών σκύλων, είτε σκύλων άλλων ιδιωτών, αυτές είναι οι κύριες κατηγορίες που ενέχονται στο φαινόμενο των εκατομμύριων αδέσποτων ζώων σε μία ευρωπαϊκή χώρα».
«Είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα με έναν τέτοιο ιλιγγιώδη αριθμό αδέσποτων ζώων» υπογραμμίζει η κα Μπομπολάκη. «Τα μέτρα που παίρνουν όλες οι κυβερνήσεις, έχουν αποτυχία». Καθημερινά τα φιλοζωικά σωματεία, οι γιατροί, οι εθελοντές πολίτες που από μόνοι τους προσπαθούν να βοηθήσουν βρίσκουν
χιλιάδες γατάκια, κουτάβια, ενήλικα ζώα. Σύμφωνα με την πρόεδρο της «Νέμεσις», τα αδέσποτα ζώα είναι παντού, κυρίως στην ελληνική επαρχία και την Αττική.
Οι αρμόδιοι των φιλοζωικών εταιρειών μας εξηγούν τους τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε τα αδέσποτα ζώα:
Προσωρινή φιλοξενία:
Στο πολύ κρύο και στην πολλή ζέστη, φιλοξενήστε ένα αδέσποτο στο σπίτι σας με δροσερό νερό και τροφή. Αν μία φιλοζωική έχει αναλάβει την περίθαλψη ενός αδέσποτου ζώου αλλά δεν έχει χώρο να το φιλοξενήσει, φιλοτιμηθείτε!
Κάντε εθελοντισμό σε φιλοζωικές:
Σε μια χώρα με πάνω από 3 εκατομμύρια αδέσποτα, οι εθελοντές είναι πάντα χρήσιμοι!
Στειρώστε τα αδέσποτα της γειτονιά, αν έχετε την οικονομική δυνατότητα:
Με αυτόν τον τρόπο αφενός προστατεύεται η υγεία του ζώου, αφετέρου εκμηδενίζεται η πιθανότητα γονιμοποίησης του αδέσποτου ζώου. Η καταγγελία όσων κακοποιούν ένα ζώο είναι επίσης μια σημαντική βοήθεια που είστε ηθικά υποχρεωμένοι να κάνετε! Όποιος έχει φερθεί βίαια σε ένα ζώο, είναι μαθηματικά βέβαιο πως θα το ξανακάνει.
Τέλος δεν ξεχνάμε:
Αν θέλετε να υιοθετήσετε ένα ζώο, κάντε την καλή
πράξη και υιοθετήστε ένα αδέσποτο ζώο! Θα του αλλάξετε και θα σας
αλλάξει τη ζωή.
Ευγενία Κραν Ε2
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ζωγραφιές μαθητών για την ημέρα φιλοζωίας Β' τάξη
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ζωγραφιές μαθητών για την ημέρα φιλοζωίας ΣΤ2 τάξη
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ζωγραφιές μαθητών για την ημέρα φιλοζωίας Γ ' τάξη
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εργασίες μαθητών Ε1 για φιλοζωία
14 ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ
Οι μαθητές του Ε1
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΟΥ ΖΩΟΥΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ
Δεσποζόμενα είναι τα ζώα που έχουν την τύχη να έχουν κάποιο ιδιοκτήτη που τα φροντίζει, αυτός όμως ο ιδιοκτήτης έχει κάποιες υποχρεώσεις.
Οι μαθητές του Ε1 μας πληροφορούν ποιες είναι αυτές.
1.Να μεριμνά για τη σήμανση και την καταγραφή του ζώου του,
καθώς και για την έκδοση βιβλιαρίου υγείας πριν εγκαταλείψει το
ζώο τον τόπο γέννησής του και σε προθεσμία 2 μηνών από τη
γέννησή του και να τοποθετήσει σε εμφανές σημείο στο
περιλαίμιο του ζώου, μεταλλική κονκάρδα που παρέχεται κάθε
χρόνο από τον κτηνίατρο κατά τον ετήσιο αντιλυσσικό
εμβολιασμό του.
2. Να δηλώνει σε 5 ημέρες την απώλεια του ζώου του σε κτηνίατρο,
που έχει πιστοποιηθεί στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση
σήμανσης και καταγραφής του ζώου συντροφιάς και των
ιδιοκτητών τους.
3. Να τηρεί τους κανόνες ευζωίας του ζώου και να μεριμνά για την
κτηνιατρική εξέτασή του, η οποία αποδεικνύεται από τη σχετική
εγγραφή στο βιβλιάριο υγείας ή στο διαβατήριο του ζώου, καθώς
και να μεριμνά για την εξασφάλιση άνετου, υγιεινού και
κατάλληλου καταλύματος, προσαρμοσμένου στο φυσικό τρόπο
διαβίωσης του ζώου, που να του επιτρέπει να βρίσκεται στη
φυσική του όρθια στάση, χωρίς να εμποδίζονται οι φυσικές του
κινήσεις και η δυνατότητά του για την πραγματοποίηση της
απαραίτητης για την υγεία και την ευζωία του άσκηση.
4. Να εφοδιάζεται με το διαβατήριο του ζώου του, εάν πρόκειται να
ταξιδέψει με αυτό στο εξωτερικό.
5. Να μην εγκαταλείπει το ζώο του, ενώ σε περίπτωση που επιθυμεί
να αποχωριστεί το ζώο συντροφιάς, πρέπει να γνωστοποιεί στην
αρμόδια υπηρεσία του Δήμου τον τόπο της κατοικίας του, την
πρόθεσή του αυτή, να το παραδίδει σε αυτή και να λαμβάνει από
πιστοποιημένο κτηνίατρο αντίγραφο της μεταβολής της εγγραφής
του ζώου του στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση σήμανσης και
καταγραφής του ζώου συντροφιάς, όπου θα αναφέρεται ο Δήμος
ως προσωρινός κάτοχος του αδέσποτου πλέον ζώου.
6. Να μεριμνά για τον άμεσο καθαρισμό του περιβάλλοντος από τα
περιττώματα του ζώου, εκτός αν πρόκειται για σκύλο βοήθειας.
7. Να μεριμνά για τη στείρωσή τους, εφόσον δεν επιθυμεί τη
διατήρηση των νεογέννητων ζώων ή δεν μπορεί να τα διαθέσει σε
νέους ιδιοκτήτες.
8. Ο κάτοχος του ζώου συντροφιάς ευθύνεται για οποιαδήποτε
βλάβη ή ζημιά που προκαλείται από το ζώο.
9. Ο ιδιοκτήτης σκύλου: α) μεριμνά για να γίνεται ο περίπατος του
σκύλου πάντα με συνοδό β) οφείλει να παίρνει τα κατάλληλα
μέτρα ώστε να μην εξέρχεται ελεύθερα ο σκύλος του από τον
χώρο της ιδιοκτησίας του και εισέρχεται σε χώρους άλλων
ιδιοκτησιών ή σε κοινόχρηστους χώρους.
ΓΡΑΜΜΑ ΕΝΟΣ ΑΔΕΣΠΟΤΟΥ ΖΩΟΥ…
Αγαπητοί γονείς και μαθητές του 3 ου Δημοτικού Σχολείου Διαβατών
Στις μέρες μας υπάρχουν πολλά αδέσποτα ζώα. Ένα από αυτά είμαι εγώ
που μένω σε ένα χαρτόκουτο δίπλα σε μια μεγάλη πολυκατοικία.
Δυστυχώς οι άνθρωποι πλέον δε νοιάζονται τόσο πολύ για τα ζώα,
κυρίως για τα αδέσποτα. Το μόνο που με παρηγορεί είναι πως κάθε
πρωί που τα παιδιά πάνε σχολείο μου δίνουν τροφή και λίγο νερό. Αλλά
αυτό δεν αρκεί…
Τα ζώα, όπως και οι άνθρωποι, χρειαζόμαστε στέγη και μια οικογένεια.
Δυο μήνες πριν που με είχαν βάλει για υιοθεσία, κανένας δεν ήθελε να
υιοθετήσει ένα γέρικο σκυλί. Όλοι προτιμούσαν να έχουν στο σπίτι τους
ένα μικρό και χαδιάρικο κουτάβι.
Να αγαπάτε τα αδέσποτα, γιατί έχουν κι αυτά τις ανάγκες ενός
ανθρώπου.
Με εκτίμηση, οι μαθητές του Στ1 του 3 ου Δ.Σ. Διαβατών
Η ΖΩΗ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ
Γεια σας, είμαι η Kity, μια γατούλα.
Ζω σε ένα στενό ανάμεσα σε δυο σπίτια και έχω πολλούς εχθρούς. Για
να βρω φαγητό, πηγαίνω στα σκουπίδια και παίρνω τα αποφάγια των
ανθρώπων συνήθως. Μερικές φορές μπορεί να τύχει να μου δώσουν
φαγητό ή νερό… δε μου αρέσει και νερό και δεν το έχω ανάγκη για να
πλυθώ. Όταν θέλω να πλυθώ γλείφομαι και καθαρίζομαι μόνη μου.
Κάνω πολλές ζημιές και χρειάζομαι άμμο για να κάνω την ανάγκη μου.
Μια αδέσποτη γατούλα
(Οι μαθητές του Στ1 του 3 ου Δ.Σ.Διαβατών)
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΚΗΔΕΜΟΝΑ ΓΑΤΑΣ
(Τη συνέντευξη πήραν μαθητές του Στ1 από την κα Γιώτα και τον κο Γιώργο, δασκάλους του σχολείου μας)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Κατασκευές μασκών από τους μαθητές του Α τάξης
Ζωγραφιές μαθητών Β τάξης για φιλοζωία
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΚΗΔΕΜΟΝΑ ΣΚΥΛΟΥ
(Τη συνέντευξη την πήραμε από την κα Βάλια, διευθύντρια του σχολείου μας)
- Πώς νιώσατε όταν πρωτοπήρατε το σκυλάκι σας;
- Το σκυλάκι μου το βρήκα στο δρόμο και ενώ δεν είχα σκοπό να πάρω
σκυλάκι, μόλις το αντίκρισα το λυπήθηκα και το πήρα σπίτι. Ήταν αδέσποτο.
- Πώς λένε το σκυλί σας;
- Τη λένε Μάρθα.
- Κάθε πότε βγάζετε το σκύλο σας βόλτα;
- Το σκυλάκι μου το βγάζω πριν έρθω στη δουλειά, δηλαδή το πρωί και το
απόγευμα.
- Πόσο καιρό έχετε τον σκύλο σας;
- Πλέον είναι 6 χρόνια που έχω τη Μαρθούλα.
- Τι ταΐζετε τον σκύλο σας;
- Την ταΐζω με κροκέτες.
- Είναι αρσενικό ή θηλυκό;
- Είναι θηλυκό.
- Τον παίρνετε μαζί σας στις διακοπές;
- Στις διακοπές πάντα παίρνω τη Μαρθούλα μαζί μου.
- Κάθε πότε κάνετε μπάνιο το σκυλί σας;
- Την κάνω μπάνιο μια φορά το μήνα, ίσως και δύο αν χρειαστεί.
- Τι ράτσα είναι το σκυλί σας;
- Είναι κυνηγόσκυλο.
ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ, ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥ Ε2
ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΠΕΡΙΣΥΛΛΕΞΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!!!!!!!